Just Jazz!



Moderator: Ghost Hip

Re: Just Jazz!

Postby Dandolin » Wed Jan 26, 2022 11:02 pm


https://www.youtube.com/watch?v=O24OFJlIRPE

My Anansi sense telling me this may have been posted in here before :idk: :lol:
[yes, by Chank back in '17, right after MRA passed through]

but maybe not this? :idk:

https://www.youtube.com/watch?v=OA-xP-MfUZI
I Fuzz
Dandolin

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 10376
Joined: Thu Oct 15, 2009 2:33 pm
Location: On the pharm in PA

Re: Just Jazz!

Postby Chankgeez » Wed Jan 26, 2022 11:25 pm

I :love: that stuff. :love:

MRA, you say?

How 'bout a different MRA?

(I know I've posted this here as well: )



https://www.youtube.com/watch?v=3oWLXn1bLgg

Plus, more Coryell:



https://www.youtube.com/watch?v=B4ekcp5FDJc



https://www.youtube.com/watch?v=Hdq3pEOeAZo
psychic vampire. wrote:The important take away from this thread: Taoism and Ring Modulators go together?
…...........................…
Sweet dealin's: here
"...a benevolent dictatorship can be O.K. for as long as the benevolence lasts…” - Hardy Green
#GreenRinger
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 40775
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am
Location: youtube.com/watch?v=V-2l7kkBURc

Re: Just Jazz!

Postby Dandolin » Wed Jan 26, 2022 11:43 pm

:omg: :love:
sickbed trov'd!
I Fuzz
Dandolin

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 10376
Joined: Thu Oct 15, 2009 2:33 pm
Location: On the pharm in PA

Re: Just Jazz!

Postby sylnau » Fri Jan 28, 2022 2:17 pm

"I can't understand why people are frightened of new ideas. I'm frightened of the old ones." --John Cage

http://www.youtube.com/sylnau
sylnau

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 10393
Joined: Tue Jan 18, 2011 1:38 pm
Location: Quebec City

Re: Just Jazz!

Postby Dandolin » Fri Jan 28, 2022 2:20 pm

Marshall :joy:
I Fuzz
Dandolin

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 10376
Joined: Thu Oct 15, 2009 2:33 pm
Location: On the pharm in PA

Re: Just Jazz!

Postby Dandolin » Sat Jan 29, 2022 11:26 am

I Fuzz
Dandolin

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 10376
Joined: Thu Oct 15, 2009 2:33 pm
Location: On the pharm in PA

Re: Just Jazz!

Postby Chankgeez » Sat Jan 29, 2022 11:35 am

Yeah, :love: that channel!

Was listenin' to this last night:



https://www.youtube.com/watch?v=Z9dYOoLqwmE
psychic vampire. wrote:The important take away from this thread: Taoism and Ring Modulators go together?
…...........................…
Sweet dealin's: here
"...a benevolent dictatorship can be O.K. for as long as the benevolence lasts…” - Hardy Green
#GreenRinger
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 40775
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am
Location: youtube.com/watch?v=V-2l7kkBURc

Re: Just Jazz!

Postby Dandolin » Sat Jan 29, 2022 11:48 am

yass :joy: - me too - and i was gonna post about it, but got distracted

great camera work!

@~9:25 (his solo)(in no particular order):
-the platforms
-how long his fingers are
-futzing with pedals ftw
-the bell bottoms
-what phaser does he kick on when the next song commences? :snax:
-the ebony/ebonoid fingerboard on dat Swede :drool:
-Alphonse taking the opportunity to adjust his scarf
-chords!

then, when Alphonse comes in on the drums just before 11:00, how great to have such a clear view of the monsta at work and how totally focused and in control he looks!

anyway, thanks for spurring me to notate my "profound" :lol: observations on just one snippet of that :hug:
I Fuzz
Dandolin

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 10376
Joined: Thu Oct 15, 2009 2:33 pm
Location: On the pharm in PA

Re: Just Jazz!

Postby Chankgeez » Sat Jan 29, 2022 12:29 pm

:lol: :hug:

Yeah, Mouzon adjustin' the scarf. :excellent:

Coryell probably kicks on his Mu-Tron Phasor, no? :snax: … or could be the famed "Phase-Synthesizer"? :idk:

https://mu-tron.com/vintage-musitronics ... rototypes/
psychic vampire. wrote:The important take away from this thread: Taoism and Ring Modulators go together?
…...........................…
Sweet dealin's: here
"...a benevolent dictatorship can be O.K. for as long as the benevolence lasts…” - Hardy Green
#GreenRinger
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 40775
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am
Location: youtube.com/watch?v=V-2l7kkBURc

Re: Just Jazz!

Postby Dandolin » Sat Jan 29, 2022 12:43 pm

yah - the "Phase Synthesizer" seems pretty pretty "mysterious" :snax:
"32-stage “bucket-brigade” chip" ?? :wha: :idk:
now i wish that camera man had spent more time focusing on Larry's platforms :lol:
I Fuzz
Dandolin

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 10376
Joined: Thu Oct 15, 2009 2:33 pm
Location: On the pharm in PA

Re: Just Jazz!

Postby Chankgeez » Sat Jan 29, 2022 12:52 pm

I'm gonna ask Mu-Tron to reissue this:

Image

https://www.facebook.com/MuTronMusitron ... 107789885/

this too:

Image

:snax:
psychic vampire. wrote:The important take away from this thread: Taoism and Ring Modulators go together?
…...........................…
Sweet dealin's: here
"...a benevolent dictatorship can be O.K. for as long as the benevolence lasts…” - Hardy Green
#GreenRinger
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 40775
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am
Location: youtube.com/watch?v=V-2l7kkBURc

Re: Just Jazz!

Postby Dandolin » Sat Jan 29, 2022 12:58 pm

yass - all'o'that :love:
I Fuzz
Dandolin

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 10376
Joined: Thu Oct 15, 2009 2:33 pm
Location: On the pharm in PA

Re: Just Jazz!

Postby Chankgeez » Sat Jan 29, 2022 1:15 pm

:snax: :snax:



meant to comment on this: He's no Ronnie Boykins, but he's a solid bassist! :thumb: :!!!: (Always a pleasure to hear Marshall Allen as well. :love: )
psychic vampire. wrote:The important take away from this thread: Taoism and Ring Modulators go together?
…...........................…
Sweet dealin's: here
"...a benevolent dictatorship can be O.K. for as long as the benevolence lasts…” - Hardy Green
#GreenRinger
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 40775
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am
Location: youtube.com/watch?v=V-2l7kkBURc

Re: Just Jazz!

Postby Dandolin » Sun Jan 30, 2022 1:14 pm

dag - somebody c-striked my Jack De goodness from yesterday :( :mad: :lol:
i'm just gonna have to post something else from his channel, lol

annnnd...appropriately enough, he provided just 3 hours ago :D


https://www.youtube.com/watch?v=e3A0iHtSe_I
I Fuzz
Dandolin

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 10376
Joined: Thu Oct 15, 2009 2:33 pm
Location: On the pharm in PA

Re: Just Jazz!

Postby Dandolin » Tue Feb 01, 2022 3:56 pm

I Fuzz
Dandolin

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 10376
Joined: Thu Oct 15, 2009 2:33 pm
Location: On the pharm in PA

PreviousNext

Return to Music



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


Sponsored Ad. (Please no inflated/repetitive clicking. Thanks!)



ilovefuzz.com is not responsible for user-submitted content. Users participate at their own discretion and risk.