Bass fuzz and overdrive recommendations



Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby chillerthanmost » Thu Jan 28, 2016 5:13 pm

I'm a big fan of the Mini, OCD, and DOD 250 on bass. Occasionally a Rat depending on the rig.
chillerthanmost

User avatar
Supporter
Supporter
 
Posts: 1134
Joined: Mon May 17, 2010 3:02 am
Location: Salinas, CA

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby willypilgrim » Fri Jan 29, 2016 3:30 pm

just thought i'd give you guys a headsup if anyone was looking for one, amazon has the 250 reissue for 49 bucks prime right now. ordered mine at 8 pm last night and it was already delivered :D
willypilgrim

uncommitted
uncommitted
 
Posts: 8
Joined: Fri Jun 05, 2015 2:09 pm

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby fuzzonaut » Mon Feb 01, 2016 1:22 pm

Quick fuzz shoot out on bass:
https://soundcloud.com/fuzzonaut-1/fuzz-shoot-out-on-bass
- clean
- Oxfuzz Bass
- Ionostrofear Fuzz (by Hovercraft)
- Bluebeard Fuzz (by Sanford and Sonny)
- Beast (by Acid Age Electronics aka Earthbound Audio)
- Beast with Oscillation 1
- Warthog Fuzz 1 (by Outsound)
- Warthog Fuzz 2
- Big Spider (by Verellen)
- Scrambled Brainz (by Frederic Effects)
Now: http://www.deepband.ch / https://fuzzonaut1.bandcamp.com / https://glimmbrand.bandcamp.com / https://soundcloud.com/fuzzonaut-1
Then: https://suiciderat.bandcamp.com / Short Films: https://vimeo.com/user28594850
Good deals: wfs1234, Gigahearts_FX, stanimal, greyscales, hatshirt, insubordination, xrleroyx, HolySchnikes, nevada, skullservant, earthbound, chuckjaywalk, D.o.S., antennafarm, skip, hbombgraphics, UC, jwar, nieh, laekna, Rygot, D-Rainger, behndy, jero
fuzzonaut

User avatar
experienced
experienced
 
Posts: 870
Joined: Sat Aug 10, 2013 10:56 am
Location: Switzerland

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby waltdogg » Tue Feb 02, 2016 3:16 pm

Gonna find out just how good a Fuck can be on bass tonight. :!!!:
D.o.S. wrote:Why do people eat steak that shit is gross

behndy wrote:lol. she thinks Brazil is wayyyy too unsafe. but i got PLANS.

MechaGodzilla wrote:man, fuck those big neutrik plugs
waltdogg

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3153
Joined: Wed Apr 29, 2015 5:01 pm
Location: hell, ca

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby chillerthanmost » Wed Feb 03, 2016 2:08 am

waltdogg wrote:Gonna find out just how good a Fuck can be on bass tonight. :!!!:


I love Fucks, but not much on bass. Definitely not much compared to the Mini. Love the Mini on bass.
chillerthanmost

User avatar
Supporter
Supporter
 
Posts: 1134
Joined: Mon May 17, 2010 3:02 am
Location: Salinas, CA

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby waltdogg » Wed Feb 03, 2016 3:54 am

Yeah I've read the Mini is a bit better for bass, but I don't think I'm gonna get lucky enough to have someone else offer to lend me their Mini. PeteBee lent me his Fuck today, so far I fucking love it.
D.o.S. wrote:Why do people eat steak that shit is gross

behndy wrote:lol. she thinks Brazil is wayyyy too unsafe. but i got PLANS.

MechaGodzilla wrote:man, fuck those big neutrik plugs
waltdogg

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3153
Joined: Wed Apr 29, 2015 5:01 pm
Location: hell, ca

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby potatofarmer » Wed Feb 03, 2016 12:41 pm

I Ric-o-Sound'ed my 5-string J and I highly recommend trying it out, especially if your bass has two buckers. Really versatile now that I can get the crushing lows from the neck going through one amp but I can just treat the bridge pickup like a guitar.
potatofarmer

User avatar
interested
interested
 
Posts: 46
Joined: Fri Feb 06, 2015 12:14 pm
Location: Pgh

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby ShaunNecro » Wed Feb 03, 2016 2:07 pm

potatofarmer wrote:I Ric-o-Sound'ed my 5-string J and I highly recommend trying it out, especially if your bass has two buckers. Really versatile now that I can get the crushing lows from the neck going through one amp but I can just treat the bridge pickup like a guitar.


I've been doing it like that for years! I have my bridge pickup dirty almost all of the time now, took some of the lows out of it so that I can use it mostly for clarity and keep my neck pickup for power.
Wills Dissolve
http://facebook.com/willsdissolveband
https://willsdissolve.bandcamp.com
http://shaunnecro.tumblr.com/
NSFW: show
Iommic Pope wrote:Remember, she was dead when you got there......but you couldn't have been there-you were on a jumping castle at that point in time.

We just call it the "doom" room in the hope we might lure hipster girls there...into our rape vans....I mean vans of righteous wizarding.
ShaunNecro

User avatar
FAMOUS
FAMOUS
 
Posts: 1542
Joined: Sat Feb 16, 2013 8:21 pm
Location: Houston, Texas

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby waltdogg » Wed Feb 03, 2016 3:29 pm

I still haven't used the Ric-O-Sound on my the 4003 in my care...
D.o.S. wrote:Why do people eat steak that shit is gross

behndy wrote:lol. she thinks Brazil is wayyyy too unsafe. but i got PLANS.

MechaGodzilla wrote:man, fuck those big neutrik plugs
waltdogg

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3153
Joined: Wed Apr 29, 2015 5:01 pm
Location: hell, ca

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby ShaunNecro » Wed Feb 03, 2016 9:12 pm

waltdogg wrote:I still haven't used the Ric-O-Sound on my the 4003 in my care...


SHAME!!!!
Wills Dissolve
http://facebook.com/willsdissolveband
https://willsdissolve.bandcamp.com
http://shaunnecro.tumblr.com/
NSFW: show
Iommic Pope wrote:Remember, she was dead when you got there......but you couldn't have been there-you were on a jumping castle at that point in time.

We just call it the "doom" room in the hope we might lure hipster girls there...into our rape vans....I mean vans of righteous wizarding.
ShaunNecro

User avatar
FAMOUS
FAMOUS
 
Posts: 1542
Joined: Sat Feb 16, 2013 8:21 pm
Location: Houston, Texas

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby waltdogg » Thu Feb 04, 2016 12:15 am

I know! Just thinking about it, I can send one pickup to my Mother's normal channel and one pickup to the OD channel. Hmm...
D.o.S. wrote:Why do people eat steak that shit is gross

behndy wrote:lol. she thinks Brazil is wayyyy too unsafe. but i got PLANS.

MechaGodzilla wrote:man, fuck those big neutrik plugs
waltdogg

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3153
Joined: Wed Apr 29, 2015 5:01 pm
Location: hell, ca

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby psychic vampire. » Fri Feb 19, 2016 9:36 pm

waltdogg wrote:Yeah I've read the Mini is a bit better for bass, but I don't think I'm gonna get lucky enough to have someone else offer to lend me their Mini. PeteBee lent me his Fuck today, so far I fucking love it.


Would love to hear your opinion of Fuck on Bass, esp. in doom/metal/heavy contexts. Friend finally got a 12 string, and I think we are gonna do some weird heavy/folksy.
D.o.S. wrote:Hello, this is your captain speaking, our altitude has set to bleep so lets sit back and get ready to bloop. Ladies and Gentlemen, we are floating in space.
psychic vampire.

User avatar
FAMOUS
FAMOUS
 
Posts: 1616
Joined: Thu Nov 19, 2015 3:38 pm
Location: the midwest, somehow?

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby waltdogg » Mon Feb 22, 2016 8:32 pm

Fuck has a great "baked in" tone for bass, I was playing some Sleep riffs on my buddy's Ric through my Mother with the Fuck in between, perfect dying amp, sludgy, fuzzy overdrive. However the crackle is almost non existent due to the extra low end coming through/at high gain settings.
D.o.S. wrote:Why do people eat steak that shit is gross

behndy wrote:lol. she thinks Brazil is wayyyy too unsafe. but i got PLANS.

MechaGodzilla wrote:man, fuck those big neutrik plugs
waltdogg

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3153
Joined: Wed Apr 29, 2015 5:01 pm
Location: hell, ca

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby psychic vampire. » Mon Feb 22, 2016 11:56 pm

Hmm, do you think the envelope sensitivity/crackle would just be extraneous on bass/the mini would accomplish all the best parts?
D.o.S. wrote:Hello, this is your captain speaking, our altitude has set to bleep so lets sit back and get ready to bloop. Ladies and Gentlemen, we are floating in space.
psychic vampire.

User avatar
FAMOUS
FAMOUS
 
Posts: 1616
Joined: Thu Nov 19, 2015 3:38 pm
Location: the midwest, somehow?

Re: Bass fuzz and overdrive recommendations

Postby neonblack » Tue Feb 23, 2016 1:00 am

psychic vampire. wrote:the mini would accomplish all the best parts
neonblack

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 8088
Joined: Fri Feb 28, 2014 12:00 am
Location: Wilmington, NC

PreviousNext

Return to ilovedoom.org



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


Sponsored Ad. (Please no inflated/repetitive clicking. Thanks!)



ilovefuzz.com is not responsible for user-submitted content. Users participate at their own discretion and risk.