· Gen · Guit · · Bldrs · B/S/T ·

Switch to full style
Guitar tech, wiring, maintenance, projects, SOS calls, and more!
Post a reply

Frankenstein's Lab! [SHOW YOUR PROJECTS THREAD]

Sat Nov 30, 2013 9:08 pm

It's time for a thread for all our stuff that doesn't need a thread of it's own and whatever and stuff, yes AND STUFF! Because stuff is stuff and we all like stuff whatever stuff is or isn't but it's stuff and stuff is cool! os… post some stuff :thumb:

Like this stuff.
ripping apart The Thang MII: have a new [i.e. working] floyd coming I got cheap and putting a bari neck on it and doing the one bucker/knob deal
Attachments
DSC04763.JPG
DSC04763.JPG (113.32 KiB) Viewed 7815 times
Last edited by Mudfuzz on Sat Dec 14, 2013 3:57 pm, edited 1 time in total.

Re: Frankenstein's Lab! [oddball projects thread]

Sat Nov 30, 2013 9:16 pm

damn :joy: put a mfos diy 16 step sequencer init. with the knobs along the edge of the body, and the switches in place of the tuners on that 12 string headstock. :love:

Re: Frankenstein's Lab! [oddball projects thread]

Sat Nov 30, 2013 9:54 pm

Dat cabinetry...
Simple guitars are really attractive to me lately :thumb:
You should make that guitar from Electric Dragon 80000V one day, too.

Re: Frankenstein's Lab! [oddball projects thread]

Sat Nov 30, 2013 9:58 pm

Achtane wrote:Dat cabinetry...
Simple guitars are really attractive to me lately :thumb:
You should make that guitar from Electric Dragon 80000V one day, too.

I almost did it to the body of my bassVI project… I love that guitar… but I'd need a alligator skin guard and a Dan Armstrong pickup to do it right… someday maybe...

Re: Frankenstein's Lab! [oddball projects thread]

Sun Dec 01, 2013 12:05 pm

Excited for this thread! One of these years I need to finish the parker fly project i posted about on here a while back...

Re: Frankenstein's Lab! [oddball projects thread]

Sun Dec 01, 2013 9:08 pm

yes
this is gonna be fun

Re: Frankenstein's Lab! [oddball projects thread]

Thu Dec 05, 2013 9:45 pm

Got a cool cheap V project in the works.. just gotta see if I have all the screws I need and to find a bucker-to-strat conversion plate I know I have… somewhere…

Re: Frankenstein's Lab! [oddball projects thread]

Thu Dec 05, 2013 10:05 pm

Mudfuzz wrote:Got a cool cheap V project in the works.. just gotta see if I have all the screws I need and to find a bucker-to-strat conversion plate I know I have… somewhere…

I have several of these, in a few different colors and orientations...would be happy to send you one!

Re: Frankenstein's Lab! [oddball projects thread]

Thu Dec 05, 2013 10:07 pm

Tom Dalton wrote:
Mudfuzz wrote:Got a cool cheap V project in the works.. just gotta see if I have all the screws I need and to find a bucker-to-strat conversion plate I know I have… somewhere…

I have several of these, in a few different colors and orientations...would be happy to send you one!

:lol: Your're awesome! but no… I have 4 of the things.. I keep buying them and forgetting where I put them and then find them again when I don't need the things :picard:

edit: here is pict
Attachments
DSC04776.jpg
DSC04776.jpg (89.76 KiB) Viewed 7683 times

Re: Frankenstein's Lab! [oddball projects thread]

Sat Dec 14, 2013 3:26 pm

Mudfuzz wrote:It's time for a thread for all our stuff that doesn't need a thread of it's own and whatever and stuff, yes AND STUFF! Because stuff is stuff and we all like stuff whatever stuff is or isn't but it's stuff and stuff is cool! os… post some stuff :thumb:

Like this stuff.
ripping apart The Thang MII: have a new [i.e. working] floyd coming I got cheap and putting a bari neck on it and doing the one bucker/knob deal

project complete! it's alive!
I don't like the pickup that much but over all the guitar is cool :thumb: lots of metalz! tuning is dropped A
Attachments
DSC04791.jpg
DSC04791.jpg (121.64 KiB) Viewed 7649 times

Re: Frankenstein's Lab! [oddball projects thread]

Sat Dec 14, 2013 3:33 pm

I really like the tiny pickguard.

Re: Frankenstein's Lab! [oddball projects thread]

Sat Dec 14, 2013 3:38 pm

it's a les paul back plate :lol: I just didn't want a Vanhalenstein and it is a arch top :lol:

Re: Frankenstein's Lab! [SHOW YOUR PROJECTS THREAD]

Sat Dec 14, 2013 7:43 pm

cool finish!

I have a couple in the wings for when I get done with the 7 strang.

Re: Frankenstein's Lab! [SHOW YOUR PROJECTS THREAD]

Sat Dec 14, 2013 9:06 pm

AxAxSxS wrote:cool finish!

It's a stock Jackson finish [body is a Stealth EX I got for $15 at trading musician] called stone :lol: it's that texture stuff they put on everything in the early 90's :lol:

AxAxSxS wrote:I have a couple in the wings for when I get done with the 7 strang.

:love:

Re: Frankenstein's Lab! [oddball projects thread]

Sun Dec 15, 2013 3:59 pm

Mudfuzz wrote:
Tom Dalton wrote:
Mudfuzz wrote:Got a cool cheap V project in the works.. just gotta see if I have all the screws I need and to find a bucker-to-strat conversion plate I know I have… somewhere…

I have several of these, in a few different colors and orientations...would be happy to send you one!

:lol: Your're awesome! but no… I have 4 of the things.. I keep buying them and forgetting where I put them and then find them again when I don't need the things :picard:

edit: here is pict

Done! jangle V lives!!!
weird old godin pickups
old MIJ neck
super cheap plywood body
green plexiglass under painted with chrome paint
a stereo knob cuz they are cooler then guitar knobs
strung with flats
slide tones a sick! jangle tones and hip! surf tones are rad!
Attachments
DSC04798.jpg
DSC04798.jpg (91.39 KiB) Viewed 7514 times
DSC04805.JPG
DSC04805.JPG (71.45 KiB) Viewed 7514 times
Post a reply