Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)



Moderators: Ghost Hip, metalmariachi

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby $harkToootth » Thu Oct 05, 2017 11:06 am

Honestly, I was surprised when you said you the interview put you off ha-ha. I know you're into Harsh Noise Wall and THE RITA is one of the few that puts a ton of critical/academic thought into it. I'm a big fan of his 'Ballet' Period so to speak (as opposed to walls built with Shark of Giallo film sound sources [which I love as well]).
"Patty Mullen takes me from a ball peen to a sledge" -The Great Velvet Hammer
"I was playing guitar a minute ago and had to take a shit...kinda bummned out cuz I was trying to get this super awesome riff down, now I'm just holdin my penis down readin this crap" -comesect2.0
$harkToootth

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3323
Joined: Fri May 06, 2016 3:28 pm
Location: Party Mango

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby D.o.S. » Thu Oct 05, 2017 11:10 am

I tried to skim it during lunch yesterday rather than actually read it so I missed the point a bit. Am excited to dive into the catalog.
NSFW: show
for easy reference:
Image

good deals are here.
escapecraft is here.
Will Carruthers wrote: “Just play one note,” Sonic had advised us as we travelled down to the M1. “Keep it simple. One note. No fancy stuff.” By “fancy stuff” he meant two notes.

Chankgeez wrote:There's no "i" in ILF.
D.o.S.

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 27560
Joined: Sun Jul 03, 2011 8:47 am
Location: Ewe-Kay

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby goroth » Thu Oct 05, 2017 12:16 pm

$harkToootth wrote:I remember going to Tower Records in Trump Tower to buy 'Volcano'. They didn't have it so I bought MACHINE HEAD's 'Through The Ashes Of Empires'...my the world has changed...

I really hope you weren't older than 16 when you made this mistake...
:rofl:

No. I'm just being a dick. I loved their first album when it came out. And any band that gets folks hooked on the harder side of music is alright in my books.
gnomethrone wrote:also snagglepuss broke important ground for gay puma visibility

Debut album droppedJan 5. Fuck yeah. http://open.spotify.com/album/0vXjnDeyPNfeXWNvQRYP1H
My band /// Instagram ///Facebook ///
goroth

User avatar
HERO
HERO
 
Posts: 10909
Joined: Wed Jan 25, 2012 3:50 am
Location: Eurothrash: Frozen northern outpost.

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby $harkToootth » Thu Oct 05, 2017 12:18 pm

I was all of 13 :lol: and inadvertently was into more "extreme" music before that. I listen to a lot of garbage now at 27 though. I had to tell my colleague the other day I 'not ironically' listen to GG Allin.
"Patty Mullen takes me from a ball peen to a sledge" -The Great Velvet Hammer
"I was playing guitar a minute ago and had to take a shit...kinda bummned out cuz I was trying to get this super awesome riff down, now I'm just holdin my penis down readin this crap" -comesect2.0
$harkToootth

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3323
Joined: Fri May 06, 2016 3:28 pm
Location: Party Mango

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby retinal orbita » Thu Oct 05, 2017 9:54 pm

$harkToootth wrote:Honestly, I was surprised when you said you the interview put you off ha-ha. I know you're into Harsh Noise Wall and THE RITA is one of the few that puts a ton of critical/academic thought into it. I'm a big fan of his 'Ballet' Period so to speak (as opposed to walls built with Shark of Giallo film sound sources [which I love as well]).


The Rita is pure and total harsh art. Sam is just incredible at being creative in a genre that is by definition limiting. I love all areas of his work but his ballet period is just incredible. Medora is really top notch and the last DLP on Urashima is just incredible. I have nothing but absolute and total respect for The Rita.
retinal orbita

User avatar
FAMOUS
FAMOUS
 
Posts: 1791
Joined: Tue May 04, 2010 7:44 pm
Location: Incubating in a Axlotl tank

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby $harkToootth » Thu Oct 05, 2017 10:09 pm

What can I say? I love THE RITA too (pretty sure I own more but this is what I found on my phone...I have a couple T-Shirts too)...
Image
Image
"Patty Mullen takes me from a ball peen to a sledge" -The Great Velvet Hammer
"I was playing guitar a minute ago and had to take a shit...kinda bummned out cuz I was trying to get this super awesome riff down, now I'm just holdin my penis down readin this crap" -comesect2.0
$harkToootth

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3323
Joined: Fri May 06, 2016 3:28 pm
Location: Party Mango

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby Inconuucl » Fri Oct 06, 2017 10:52 am


This record has been one of my favorites this year, so good. :snax:
Le Ciel Inconnu (I was a whale once.)
Image
Inconuucl

User avatar
Supporter
Supporter
 
Posts: 5262
Joined: Mon Jul 28, 2014 9:35 pm
Location: Boston, MA

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby goroth » Sat Oct 07, 2017 10:30 am

Mooooother!!!

</evil Elvis>
gnomethrone wrote:also snagglepuss broke important ground for gay puma visibility

Debut album droppedJan 5. Fuck yeah. http://open.spotify.com/album/0vXjnDeyPNfeXWNvQRYP1H
My band /// Instagram ///Facebook ///
goroth

User avatar
HERO
HERO
 
Posts: 10909
Joined: Wed Jan 25, 2012 3:50 am
Location: Eurothrash: Frozen northern outpost.

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby tremolo3 » Wed Oct 11, 2017 5:18 pm

Not sure if I've said it before but the new Ulver is a winner.
John wrote:"guys play quiet, listen to my small costly device."


PumpkinPieces wrote:Fer shoogaze

tuffteef wrote:all you need is a big muff and feelings
tremolo3

User avatar
FAMOUS
FAMOUS
 
Posts: 1952
Joined: Mon Apr 28, 2014 1:09 am
Location: Tijuana

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby $harkToootth » Wed Oct 11, 2017 5:54 pm

Regardless, thanks for the reminder Tremolo. I need to listen. They were the focal point of my battle vest for years :lol: (not joking)
"Patty Mullen takes me from a ball peen to a sledge" -The Great Velvet Hammer
"I was playing guitar a minute ago and had to take a shit...kinda bummned out cuz I was trying to get this super awesome riff down, now I'm just holdin my penis down readin this crap" -comesect2.0
$harkToootth

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3323
Joined: Fri May 06, 2016 3:28 pm
Location: Party Mango

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby tremolo3 » Wed Oct 11, 2017 6:47 pm

lol, I need to see pics of that (not joking either)
John wrote:"guys play quiet, listen to my small costly device."


PumpkinPieces wrote:Fer shoogaze

tuffteef wrote:all you need is a big muff and feelings
tremolo3

User avatar
FAMOUS
FAMOUS
 
Posts: 1952
Joined: Mon Apr 28, 2014 1:09 am
Location: Tijuana

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby $harkToootth » Wed Oct 11, 2017 8:40 pm

I lost it and sadly don't have pictures. It was an unfortunate week that week V :cry: V. I want to make another one though. It was this as back size (for a medium size dude) patch.
Image
I do have two pretty sweet WOLF EYES shirts though...
Image
"Patty Mullen takes me from a ball peen to a sledge" -The Great Velvet Hammer
"I was playing guitar a minute ago and had to take a shit...kinda bummned out cuz I was trying to get this super awesome riff down, now I'm just holdin my penis down readin this crap" -comesect2.0
$harkToootth

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3323
Joined: Fri May 06, 2016 3:28 pm
Location: Party Mango

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby D.o.S. » Thu Oct 12, 2017 6:02 am

Pretty over the 70's cosplay side of doom but the slow oppressive stuff is still very much my jam and this album is such a banger:
https://primitivemandoom.bandcamp.com
NSFW: show
for easy reference:
Image

good deals are here.
escapecraft is here.
Will Carruthers wrote: “Just play one note,” Sonic had advised us as we travelled down to the M1. “Keep it simple. One note. No fancy stuff.” By “fancy stuff” he meant two notes.

Chankgeez wrote:There's no "i" in ILF.
D.o.S.

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 27560
Joined: Sun Jul 03, 2011 8:47 am
Location: Ewe-Kay

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby Iommic Pope » Thu Oct 12, 2017 8:06 am

God damn, Primitive Man still bring the oppression.
WWPD?
fcknoise wrote:You are all fucking tryhard effort posting nerds

Invisible Man wrote:I'm probably the most humble person I know. I feel good about smelling my own butthole.

Jesus Was a Robot wrote:Did you just assume Billy Corgan's dildo preference??
Iommic Pope

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 11199
Joined: Tue Mar 05, 2013 8:41 pm
Location: Frimmin' on the Fram

Re: Be(a)st Records of the year thread, 2017 (version)

Postby foomanfat » Thu Oct 12, 2017 10:19 pm

I really need this Armed record to come out for this year mean anything.
Image
Hey! Let's talk about serious thing. We're gonna talk about guitar, dude.
daseb wrote:sorry dude, I apologise, val kilmer was a great songwriter and truly understood the mystic ways of the native american.
foomanfat

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 5678
Joined: Thu Jul 16, 2009 4:50 pm

PreviousNext

Return to Music



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


Sponsored Ad. (Please no inflated/repetitive clicking. Thanks!)

Advertisements help support ILF


ilovefuzz.com is not responsible for user-submitted content. Users participate at their own discretion and risk.