Listening to musicians you love talk about music



Moderators: Ghost Hip, metalmariachi

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby lordgalvar » Sun Nov 05, 2017 7:29 pm

Where can I cash my e-cred? What's my balance?
lordgalvar

Supporter
Supporter
 
Posts: 5341
Joined: Fri Nov 14, 2014 5:59 pm
Location: Eh

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby $harkToootth » Sun Nov 12, 2017 5:41 pm

I apologize if this was posted already...listening to this now. (Spencer Seim interview).

https://www.youtube.com/watch?v=6L6Fx2V4o7Q
"Patty Mullen takes me from a ball peen to a sledge" -The Great Velvet Hammer
"I was playing guitar a minute ago and had to take a shit...kinda bummned out cuz I was trying to get this super awesome riff down, now I'm just holdin my penis down readin this crap" -comesect2.0
$harkToootth

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3338
Joined: Fri May 06, 2016 3:28 pm
Location: Party Mango

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby Chankgeez » Mon Nov 13, 2017 12:30 pm

Palmolive is still so fuckin' awesome:



https://www.youtube.com/watch?v=kYMHMZsM24c
Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me to me
"You can't copyright circuits really." - Ed Sanner …………….0.............
"The effects market was really nothing more than a bunch of beggars and theives, all building off one another's work." - Dan Armstrong…...........................…
Sweet dealin's: here

"Flangers gonna Flange, though. There's no way around that." - Joel Korte
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 31427
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby Chankgeez » Wed Nov 15, 2017 10:07 am

This's more about gear than music, but… :idk: :



https://www.youtube.com/watch?v=86LptSvvU6M
Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me to me
"You can't copyright circuits really." - Ed Sanner …………….0.............
"The effects market was really nothing more than a bunch of beggars and theives, all building off one another's work." - Dan Armstrong…...........................…
Sweet dealin's: here

"Flangers gonna Flange, though. There's no way around that." - Joel Korte
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 31427
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby dubkitty » Wed Nov 15, 2017 2:47 pm

is there a good Eno interview on video anywhere?
Richard J. Daley wrote:the policeman isn't there to create disorder, the policeman is there to preserve disorder


In girum imus nocte et consumimur igni

SCARING THE CHILDREN SINCE 1970
dubkitty

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 9517
Joined: Wed Nov 10, 2010 2:03 pm
Location: somewhere between Jerry Garcia and Neil Halstead

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby Chankgeez » Fri Nov 24, 2017 12:09 pm

I will try to find a good Eno interview. In the meantime listen to this:



https://www.youtube.com/watch?v=ouiJFoIvPcI
Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me to me
"You can't copyright circuits really." - Ed Sanner …………….0.............
"The effects market was really nothing more than a bunch of beggars and theives, all building off one another's work." - Dan Armstrong…...........................…
Sweet dealin's: here

"Flangers gonna Flange, though. There's no way around that." - Joel Korte
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 31427
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby Chankgeez » Sat Nov 25, 2017 9:53 am

Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me to me
"You can't copyright circuits really." - Ed Sanner …………….0.............
"The effects market was really nothing more than a bunch of beggars and theives, all building off one another's work." - Dan Armstrong…...........................…
Sweet dealin's: here

"Flangers gonna Flange, though. There's no way around that." - Joel Korte
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 31427
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby Chankgeez » Tue Nov 28, 2017 12:42 pm

Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me to me
"You can't copyright circuits really." - Ed Sanner …………….0.............
"The effects market was really nothing more than a bunch of beggars and theives, all building off one another's work." - Dan Armstrong…...........................…
Sweet dealin's: here

"Flangers gonna Flange, though. There's no way around that." - Joel Korte
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 31427
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby D.o.S. » Wed Nov 29, 2017 5:35 am

NSFW: show
for easy reference:
Image

good deals are here.
escapecraft is here.
Will Carruthers wrote: “Just play one note,” Sonic had advised us as we travelled down to the M1. “Keep it simple. One note. No fancy stuff.” By “fancy stuff” he meant two notes.

Chankgeez wrote:There's no "i" in ILF.
D.o.S.

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 27560
Joined: Sun Jul 03, 2011 8:47 am
Location: Ewe-Kay

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby UglyCasanova » Wed Nov 29, 2017 7:43 am



This is the most talkative I've seen the man. I'm not really a big Dino Jr fan, but this made me want to listen to them some more.
#MindGames
DRod wrote:I'm 90% sure Trump is Sacha Baron Cohen.


iRerror:
http://irerror.bandcamp.com
UglyCasanova

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 10596
Joined: Mon Jul 28, 2014 6:47 am
Location: Oslo, Norway

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby Chankgeez » Wed Nov 29, 2017 1:53 pm

Good find, UC, and it totally led me to this:



https://www.youtube.com/watch?v=tw90wUa1bOk
Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me to me
"You can't copyright circuits really." - Ed Sanner …………….0.............
"The effects market was really nothing more than a bunch of beggars and theives, all building off one another's work." - Dan Armstrong…...........................…
Sweet dealin's: here

"Flangers gonna Flange, though. There's no way around that." - Joel Korte
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 31427
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby Chankgeez » Sun Dec 10, 2017 6:50 pm



https://www.youtube.com/watch?v=iAbfEfY3lz8

Also, dubs, haven't listened to this entirely, but it's pretty good (I actually think any interview w/ Eno is gonna be good):



https://www.youtube.com/watch?v=cv7epY75Wa0
Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me to me
"You can't copyright circuits really." - Ed Sanner …………….0.............
"The effects market was really nothing more than a bunch of beggars and theives, all building off one another's work." - Dan Armstrong…...........................…
Sweet dealin's: here

"Flangers gonna Flange, though. There's no way around that." - Joel Korte
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 31427
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby Chankgeez » Mon Dec 18, 2017 2:18 pm

Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me to me
"You can't copyright circuits really." - Ed Sanner …………….0.............
"The effects market was really nothing more than a bunch of beggars and theives, all building off one another's work." - Dan Armstrong…...........................…
Sweet dealin's: here

"Flangers gonna Flange, though. There's no way around that." - Joel Korte
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 31427
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby $harkToootth » Sun Dec 24, 2017 3:48 pm

One of my all time favorite musicians, talking about one of my all time favorite pieces of his music. PHILIP GLASS - 'Einstein On The Beach'

https://www.youtube.com/watch?v=j1PxYB0wqSE
"Patty Mullen takes me from a ball peen to a sledge" -The Great Velvet Hammer
"I was playing guitar a minute ago and had to take a shit...kinda bummned out cuz I was trying to get this super awesome riff down, now I'm just holdin my penis down readin this crap" -comesect2.0
$harkToootth

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3338
Joined: Fri May 06, 2016 3:28 pm
Location: Party Mango

Re: Listening to musicians you love talk about music

Postby Chankgeez » Sun Dec 24, 2017 11:24 pm

Glass is a monster. :animal: :!!!:



https://www.youtube.com/watch?v=cTEfOwy4YHQ

When Ballew lived in Cambridge, he used to be in this band w/ Mark Sandman:



https://www.youtube.com/watch?v=GhAaeVQXC-Y

I used to see him riding around with that bass at the beginning of that video sticking out of his messenger bag. :lol:
Alice: balls have a ball to me to me to me to me to me to me to me to me
"You can't copyright circuits really." - Ed Sanner …………….0.............
"The effects market was really nothing more than a bunch of beggars and theives, all building off one another's work." - Dan Armstrong…...........................…
Sweet dealin's: here

"Flangers gonna Flange, though. There's no way around that." - Joel Korte
Chankgeez

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 31427
Joined: Tue Oct 11, 2011 1:40 am

PreviousNext

Return to Music



Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


Sponsored Ad. (Please no inflated/repetitive clicking. Thanks!)

Advertisements help support ILF


ilovefuzz.com is not responsible for user-submitted content. Users participate at their own discretion and risk.