Let's see your KEYS/SYNTHS!



Moderator: Ghost Hip

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby $harkToootth » Sat Jan 06, 2018 3:16 pm

The Internet consensus is 9VDC Negative Center is fine. I cross referenced three forums and a Google group.
"SWIPE LEFT ASSHOLE!" -retinal orbita
"Patty Mullen takes me from a ball peen to a sledge" -The Great Velvet Hammer
"I was playing guitar a minute ago and had to take a shit...kinda bummned out cuz I was trying to get this super awesome riff down, now I'm just holdin my penis down readin this crap" -comesect2.0
Don't do me ugly...
Oh Lord! The streets took you Blaze! Didn't I tell you!
$harkToootth

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3846
Joined: Fri May 06, 2016 3:28 pm
Location: Whose hot dog is this huh!? Is it yours?

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby friendship » Sat Jan 06, 2018 3:33 pm

TIGHT thanks Sharkey :joy:
actualidiot wrote:12-bit's almost analog, right?
friendship

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3163
Joined: Sun Mar 10, 2013 5:22 pm

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby friendship » Sat Jan 06, 2018 4:16 pm

No power on, though the LED flickered very, very dimly at first. The headphone output appears to be emitting some kind of power-on pulse at around 78bpm, which cuts out if the power output is wiggled a litle. Seems loose.

What do you reckon the next step is? I have a soldering iron.
actualidiot wrote:12-bit's almost analog, right?
friendship

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3163
Joined: Sun Mar 10, 2013 5:22 pm

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby $harkToootth » Sat Jan 06, 2018 5:01 pm

Just cross referenced again and the supply should be good. People use their MC 303 adapters for the CZ 1000. Not sure on next steps. I did read some where about an internal reset?
"SWIPE LEFT ASSHOLE!" -retinal orbita
"Patty Mullen takes me from a ball peen to a sledge" -The Great Velvet Hammer
"I was playing guitar a minute ago and had to take a shit...kinda bummned out cuz I was trying to get this super awesome riff down, now I'm just holdin my penis down readin this crap" -comesect2.0
Don't do me ugly...
Oh Lord! The streets took you Blaze! Didn't I tell you!
$harkToootth

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3846
Joined: Fri May 06, 2016 3:28 pm
Location: Whose hot dog is this huh!? Is it yours?

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby friendship » Sat Jan 06, 2018 6:02 pm

$harkToootth wrote:Just cross referenced again and the supply should be good. People use their MC 303 adapters for the CZ 1000. Not sure on next steps. I did read some where about an internal reset?


Yeah looks like there's a recessed "P-button" on the underside which acts as a factory reset to fix any bug problems, but according to the manual the unit needs to be on for it to work.

http://forum.vintagesynth.com/viewtopic.php?f=5&t=46644
There are some ideas in this thread

devetron wrote:If the power jack feels loose it may help to re-flow the solder where the pins are soldered to the circuit board. They take stress and often the pins break free from the solder. It is a very common injury.


madtheory wrote:4. The CZ has circuitry inside to automatically power down when left on for a certain period of time without use. This is a common source of failure.


Not sure how to approach either of these things so maybe I should take it to someone who does?
actualidiot wrote:12-bit's almost analog, right?
friendship

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3163
Joined: Sun Mar 10, 2013 5:22 pm

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby $harkToootth » Mon Jan 08, 2018 12:29 pm

PM Pepe. He might be able to help. This is beyond my scope :lol:
"SWIPE LEFT ASSHOLE!" -retinal orbita
"Patty Mullen takes me from a ball peen to a sledge" -The Great Velvet Hammer
"I was playing guitar a minute ago and had to take a shit...kinda bummned out cuz I was trying to get this super awesome riff down, now I'm just holdin my penis down readin this crap" -comesect2.0
Don't do me ugly...
Oh Lord! The streets took you Blaze! Didn't I tell you!
$harkToootth

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3846
Joined: Fri May 06, 2016 3:28 pm
Location: Whose hot dog is this huh!? Is it yours?

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby Pepe » Mon Jan 08, 2018 3:24 pm

Meh. I fear that I cannot really help. I also have to consult other people all the time whenever one of my beasts refuses to work properly. I have good soldering skills and have a knack for replacing broken parts, but most of the time I cannot analyse on my own what has caused a failure. I made several approaches to understand electronics, but I fear that my 10-year-old son will have better skills in the next three years, if not earlier. :erm:

Last week my Mono/Poly suddenly stopped working during a live gig. I know that I have to replace an Electromagnetic Interference suppression film capacitor that has burst, but this is a broken part that was quite easy to spot, because of all the crumbled plastic. Replacing parts is almost fun. Recapping is no problem, as well as a calibration if it doesn't necessarily need an oscilloscope (another mystical machine that I didn't fully understand up till today ...). Crimping new connectors is also helpful here and there. But show me a schematic or ask me to check an IC and you have found my weak spot. I only like to play these instruments! ;)
Pepe

User avatar
FAMOUS
FAMOUS
 
Posts: 1299
Joined: Wed Oct 08, 2014 5:41 pm
Location: Germany

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby cloudscapes » Tue Jan 09, 2018 12:27 am

trying an idea. part of a bigger thing, not pictured. bowed/prepared guitar, loopers, effects, drum pad.

malekko noise -> diy shift register pattern melody generator thing -> quad lfo -> offset/attn -> quantizer -> pico sequencer -> mult -> cloud gen -> elements -> diy adsr / neutron star -> vca -> radio music -> grainshift -> vcf -> mixer -> snd/rtn

Image
cloudscapes

User avatar
FAMOUS
FAMOUS
 
Posts: 1117
Joined: Sat Nov 25, 2006 1:41 pm

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby gila_crisis » Tue Jan 09, 2018 4:51 am

comesect2.0 wrote:Jmtsynths?^^^^ :thumb: :love:


yes! SNB2n and NF! :!!!:
gila_crisis

User avatar
committed
committed
 
Posts: 126
Joined: Wed Apr 24, 2013 1:37 pm
Location: Switzerland

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby $harkToootth » Tue Jan 09, 2018 9:49 am

@cloudscapes -> Post full set up...please? I love mixing strings with odd processing configurations.
"SWIPE LEFT ASSHOLE!" -retinal orbita
"Patty Mullen takes me from a ball peen to a sledge" -The Great Velvet Hammer
"I was playing guitar a minute ago and had to take a shit...kinda bummned out cuz I was trying to get this super awesome riff down, now I'm just holdin my penis down readin this crap" -comesect2.0
Don't do me ugly...
Oh Lord! The streets took you Blaze! Didn't I tell you!
$harkToootth

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3846
Joined: Fri May 06, 2016 3:28 pm
Location: Whose hot dog is this huh!? Is it yours?

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby friendship » Tue Jan 09, 2018 5:21 pm

Pepe wrote:Meh. I fear that I cannot really help. I also have to consult other people all the time whenever one of my beasts refuses to work properly. I have good soldering skills and have a knack for replacing broken parts, but most of the time I cannot analyse on my own what has caused a failure. I made several approaches to understand electronics, but I fear that my 10-year-old son will have better skills in the next three years, if not earlier. :erm:

Last week my Mono/Poly suddenly stopped working during a live gig. I know that I have to replace an Electromagnetic Interference suppression film capacitor that has burst, but this is a broken part that was quite easy to spot, because of all the crumbled plastic. Replacing parts is almost fun. Recapping is no problem, as well as a calibration if it doesn't necessarily need an oscilloscope (another mystical machine that I didn't fully understand up till today ...). Crimping new connectors is also helpful here and there. But show me a schematic or ask me to check an IC and you have found my weak spot. I only like to play these instruments! ;)


Thanks for the input anyway! :)

I found a place that'll take a look at it, they have a $50 nonrefundable fee for diagnosing it that's applied to the total repair, and then it's $90/hour. On one hand, if it's a really simple fix it'd cost me maybe $100. On the other hand, if it's something serious and not worth repairing, then I'm out $50.

An alternative plan is to send it out West to my friend who builds/fixes these things, as a gift. It didn't cost me much at the thrift store so I don't mind losing that in the interest of giving my friend something cool.
actualidiot wrote:12-bit's almost analog, right?
friendship

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3163
Joined: Sun Mar 10, 2013 5:22 pm

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby $harkToootth » Tue Jan 09, 2018 5:50 pm

Before you even do that...correspond with ILF DIY and Muff DIY (if you haven't already). There are too many talented people here to not tap into their skills.
"SWIPE LEFT ASSHOLE!" -retinal orbita
"Patty Mullen takes me from a ball peen to a sledge" -The Great Velvet Hammer
"I was playing guitar a minute ago and had to take a shit...kinda bummned out cuz I was trying to get this super awesome riff down, now I'm just holdin my penis down readin this crap" -comesect2.0
Don't do me ugly...
Oh Lord! The streets took you Blaze! Didn't I tell you!
$harkToootth

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3846
Joined: Fri May 06, 2016 3:28 pm
Location: Whose hot dog is this huh!? Is it yours?

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby aen » Wed Jan 10, 2018 9:24 pm

friendship wrote:
Yeah looks like there's a recessed "P-button" on the underside which acts as a factory reset to fix any bug problems



it's called a prostate, and yes it will fix your bug problems
Chankgeez wrote:
DWARFCRAFT: We are not fucking around this year.
aen

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 4275
Joined: Sat May 19, 2007 10:34 pm

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby $harkToootth » Wed Jan 10, 2018 10:09 pm

Free one day shipping with prime.
Image
"SWIPE LEFT ASSHOLE!" -retinal orbita
"Patty Mullen takes me from a ball peen to a sledge" -The Great Velvet Hammer
"I was playing guitar a minute ago and had to take a shit...kinda bummned out cuz I was trying to get this super awesome riff down, now I'm just holdin my penis down readin this crap" -comesect2.0
Don't do me ugly...
Oh Lord! The streets took you Blaze! Didn't I tell you!
$harkToootth

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3846
Joined: Fri May 06, 2016 3:28 pm
Location: Whose hot dog is this huh!? Is it yours?

Re: Let's see your KEYS/SYNTHS!

Postby friendship » Thu Jan 11, 2018 5:58 pm

aen wrote:
friendship wrote:
Yeah looks like there's a recessed "P-button" on the underside which acts as a factory reset to fix any bug problems



it's called a prostate, and yes it will fix your bug problems


:omg: :omg: :omg:
actualidiot wrote:12-bit's almost analog, right?
friendship

User avatar
IAMILFFAMOUS
IAMILFFAMOUS
 
Posts: 3163
Joined: Sun Mar 10, 2013 5:22 pm

PreviousNext

Return to General Gear



Who is online

Users browsing this forum: BoatRich and 9 guests


Sponsored Ad. (Please no inflated/repetitive clicking. Thanks!)

Advertisements help support ILF


ilovefuzz.com is not responsible for user-submitted content. Users participate at their own discretion and risk.